اطلاعات کلی
عنوان مؤسـسه
مرکز اقامتی-درمانی کودکان بیمار ارومیه
مدیر عامل
رویا چگینی
تاریخ اخذ مجوز
۱۳۸۲/۰۱/۲۵
نهاد صادر کننده مجوز
وزارت کشور
حوزه فعالیت مؤسـسه
کودکان یتیم، بیمار ودانش آموزان
تاریخـچـه مؤسـسه

موسسه خیریه رفاه کودک و نوجوان ارومیه

موسسه خیریه رفاه کودک و نوجوان ارومیه به شماره ثبت 849 سرپناهی برای کودکان دردمند در سال 1382 فعالیت خود را بصورت غیر رسمی آغاز نمود. از همان ابتدای فعالیت هدف اصلی این موسسه کمک به خانواده های کودکان بیمار بود که از شهر ها و روستاهای اطراف و استان های همجوار ، یا مناطق فقیر نشین و صعب العبور مرزای عراق ،ترکیه، و کشور آذربایجان،کودکان بیمارشان را برای درمان به ارومیه می آورند و بعلت فقر شدید مجبور بودند روزها و هفته های متوالی را روی چمن حیاط بیمارستانها بیتوته کنند. علاوه بر هزینه های سنگین دارو و درمان کودکان بیمار می بایست برای تکمیل روند طولانی درمان دو یا سه سال مرتبا به ارومیه می آمدند و هر بار یک هفته الی یکماه در ارومیه می ماندند. در فصل زمستان نیز با وجود سرمای شدید و فقدان محل مناسب سکونت این رفت و آمدها برای خانواده های فقیر امکان پذیر نبود و به ناچار درمان کودک را نصفه نیمه رها می کردند، بدین منظور مرکز اقامتی_درمانی کودکان بیمار با هشت واحد اقامتی در سال 1385 شروع بکار نمود تا سر پناهی برای کودکان دردمند باشند.
بعلت تراکم فراوان و اسکان بیش از ظرفیت بیماران در این ساختمان کوچک ،ضرورت تاسیس یک مرکز اقامتی بزرگتر با گنجایش بیشتر و امکانات توزیع غذای گرم و...به شدت احساس می شد،زیرا آمار نشان داد که وجود یک مرکز اقامتی _درمانی رایگان و تسهیل رفت و آمد کودکان بیمار به ارومیه نقش مهمی در تکمیل روند درمانی و ر نتیجه کاهش مرگ و میر کودکان خواهد داشت.


با کمک های سخاوتمندانه شهروندان مهربان ارومیه احداث مرکز اقامتی_درمانی شماره 2 با 5000 متر زیر بنا و هفت طبقه در سال 1390 آغاز شد و سه طبقه از این پروطه در تابستان سال 1393 به بهره برداری رسید
امروز نه تنها کودکان بیمار و یتیم بلکه مادران بی سرپرست و فقیر نیز می توانند در مراجعات درمانی به بیمارستانهای دولتی ارومیه بطور رایگان در مرکز اقامتی بمانند و دوران نقاهت بعد از جراحی هایی از قبیل سزارین و ...را با آسودگی طی کنند و سپس به روستاها و شهرهای خود بازگردند.
این ساختمان که برای اقامت کوتاه مدت 200 مادر و کودک بیمار احداث گردیده است. در حال حاضر فقط با ظرفیت پذیرش 50 نفر مشغول ارائه خدمات اقامت و غذای رایگان به این عزیزان است. بخش های دندانپزشکی ، فیزیوتراپی و کلنیک حرکات اصلاحی نیز به همت خیرین سخاوتمندی که اهدای تجهیزات پزشکی را به عهده گرفته اند و با همکاری صمیمی پزشکان داوطلب،تاسیس گردیده است و در حال حاضر مشغول ارائه خدمات رایگان به کودکان نیازمند می باشند.


ارتباط با مؤسـسه
تلفن
09147267006
آدرس مؤسـسه

آذربایجان غربی -ارومیه -تقاطع آپاداناو برق، خیابان شهید ذاکر - بعد از خوابگاه دانشجویی