بازاریابی خیرخواهانه یکی از انواع بازاریابی است که یک شرکت یا کمپانی، متعهد به اهدای درصدی از درآمد فروش محصولات خود به یک موسسه خیریه میشود. رقابتی شدن بازارها، استفاده از استراتژیهای مختلف برای رقابت در بازار و ماندگاری در آن را به یک الزام تبدیل نموده است بنابراین شرکتها برای بدست آوردن سهمی از بازار مصرفکنندگان، از روشهای گوناگونی استفاده میکنند.
کشورهای فقیر که هنوز از لحاظ فنی و دانش به خودکفایی لازم برای پاسخگویی به نیازهای غذایی شهروندان خود دست نیافتهاند، به تنهایی قادر به مبارزه با گرسنگی نخواهند بود. اینجاست که نقش سازمان های تخصصی بینالمللی، بهویژه ارگانهای سازمان ملل متحد و همچنین نهادهای دولتی وابسته به ایالات متحده و کشورهای عضو اتحادیه اروپا پررنگ میشود.