موسسه خیریه محک موسسه خیریه محک ۱۲ دی ۱۴۰۰

سرطان در کودکان

شایع ترین بدخیمی در طب اطفال لوسمی یا سرطان خون است که خوشبختانه نزدیک به 80 درصد این بیماری قابل درمان است. البته مشروط بر اینکه علایم بالینی، تشخیص به موقع، درمان بجا و به موقع و بسیاری از عوامل موثر در درمان مانند کنترل پرستاری، وجود دارو و… همه با هم مهیا باشند. سالانه 3 تا 4 کودک از هر صد هزار کودک در جهان به انواع سرطان‌ها مبتلا می‌شوند که در این میان سرطان‌های لوسمی، لنفوم و مغز شایع‌ترین آنها هستند. تب مکرر، عفونت‌های پی‌درپی و کم‌خونی از علایمی هستند که پزشک را به فکر بررسی از نظر بروز سرطان می‌اندازد. خوشبختانه در حال حاضر برای اغلب سرطان‌های کودکان به خصوص لوسمی، درمان وجود دارد و 70 درصد از کودکان مبتلا درمان می‌شوند.
موسسه خیریه محک موسسه خیریه محک ۱۲ دی ۱۴۰۰

خدمات ارائه شده به کودک مبتلا به سرطان

هنگامی که کودکی به بیماری سرطان مبتلا می‌شود، علاوه بر درد جسمانی ناشی از بیماری، ترس از محیط بیمارستان، اندوه برای دوری از فضای خانه و اتاق بازی خود و دوستان و همکلاسی‌هایش را نیز تجربه می‌کند. این میزان از تنش و اضطراب برای کودکی با سن پایین، قابل درک نیست به همین دلیل کودکان، به سبب فشارهای روانی ایجاد شده، ممکن است دچار افسردگی، اضطراب، بدرفتاری‌های متعدد، پرخاشگری و… شوند. یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های واحد روان‌شناسی محک، حضور نزد بیمار و کمک به او جهت سازگاری بیشتر با بیماری و عوارض روانی و جسمانی مرتبط با آن است.

موسسه خیریه محک موسسه خیریه محک ۷ دی ۱۴۰۰

معرفی لوگوی محک به مناسبت سی سالگی



مؤسسه خیریه محک در سی‌امین سال فعالیت خود، از لوگوی ویژه سی سالگی این مؤسسه رونمایی کرد. شریف نظام مافی، مدیرعامل محک ضمن اشاره به این موضوع که تمامی دستاوردهای محک در این سی سال در قبال حمایت از 35 هزار کودک مبتلا به سرطان و خانواده آنها وامدار اعتماد و مشارکت، نیکوکاری مردم بوده است، این تغییر لوگو را ادای احترام به آنان دانست

موسسه خیریه محک موسسه خیریه محک ۷ دی ۱۴۰۰

محک از دیدگاه بین الملل

محک اولین سازمان غیر دولتی در منطقه خاورمیانه است که از استاندارد NGO Bench markring شرکت بازرسی بین المللی SGS را اخذ کرده و به دریافت گواهینامه مربوط به این استاندارد نائل شده است. این استاندارد براساس آنالیز عملکرد 25 سازمان بزرگ غیر دولتی توسط شرکت SGS شکل گرفته است و حاوی بهترین شیوه های کاری برای اداره یک سازمان غیر دولتی است که در 108 آیتم تعریف گردیده است و براساس آن عملکرد یک NGO مورد ارزیابی قرار می گیرد.
موسسه خیریه محک موسسه خیریه محک ۷ دی ۱۴۰۰

اولین خبرنامه سال 1400 محک

در این خبرنامه که 77امین خبرنامه محک محسوب می‌شود، مثل همیشه پیامی از سعیده قدس بنیانگذار و شریف نظام‌مافی مدیرعامل محک می‌خوانید و خبرهای خوبی مثل «کاشت سی نهال به مناسبت سی سالگی محک»، «دلقک‌ها آمدند و صدای خنده در محک پیچید» را باهم مرور کنیم. همچنین دفاتر شرق تهران، اعضای جدید هیأت مدیره محک و آموزش پخت یک غذای مقوی در این شماره از خبرنامه منتشر شده است. علاوه بر اینها چند گزارش و گفتگو در این شماره از خبرنامه هست که خواندن آنها خالی از لطف نیست.
برای دریافت خبرنامه محک کلیک کنید
Loading...